FANDOM

Treehanging

Od hænger i træet i uppsala. Frigg står ved træets side og blodstripper er løbet fra hendes øjne og hun ser ulykkelige ud.

Od: stemme taler til dem alle fem.

"Brødre....børn af Norden Jeg er hos jer.... Jeg har vævet i jeres tanker og levet i jeres sin.... Jeg har siddet ved bordet i Asgård og jeg har skålet med mimer ved visdommens brønd. Jeg har redet på Sleipnir i Saivos og jeg har set dens sne dækkede bjerge... Jeg har hørt Ur ulvens tuden. Jeg har set vores Arv og forstået vores Blod. brødre I er, som Sleipnir, født med et ben i 2 verdener”

”Erik den Gyldne. Dit navn genlyder respekt og hæder, thi du forstår at gribe og skabe magt. Du forstår at bruge dit blod, men hvor er din Arv? Væk ulven i dig  og omfavn den. Blive et med begge verdenerne, så du kan rejse dig over kongerne. Lad dit navn genlyde igennem tiden, Du Kongen over konger.”

”Tyr, barn af den sidste Vølves unge, dit slægts Arv er farvet af mod, og dit sværd skal tale mine ord. Du har hentet din stamme og bundet dit bånd. Rejse dig min søn. Kræv din ret og led de som danse med fjendes pelse i kamp. Støt Kongen over konger. For igennem hans magt ligger Mine ord og igennem mine ord ligger dine handlinger. Lad dit navn runge og lad mine ord genlyde, som den torden der hærger de byer,som du ligger øde. Farv syden rød af flammer! Da du er Ulven der spiste solen ...og dit hyl var kulden, der startede fimbulvinteren og slap Surts ild jætter løs. Du vil svinge Gram! Du min søn vil slutte Ragnarok... Her vil du på bunkerne af mine fjender, skue ud over slagmarken og velkomme den nye begyndelse.”

”Ragnar barn af havet. Dine valg og skæbne har voldt mig kvaler.... Men jeg har drukket af visdom brønd og har forstået og set din plads. Du vil som færgemanden fra de gamle tider, bringe de overlevende over til verdens ende og her fører dem ind i den nye. Du vil stå, som Heimdal

Barnet af de Ni bølge og vogte den store port. Det er her, du vil blæse i Gjallarhornet. Når fjenden er nær.

Det her dine hær vil rejse sig fra dybet og som fortidens glemte giganter smadre alt på din vej. Der Hvor kongen over konger vil regere over mange rigere.. Vil du rejse dig fra dybet og regere det største. Til dig Broder og søn af havet Husk din arv og dit blod For selv om din vej kan være ensom, er det i dit blod. Du skal huske og i din arv at du skal finde dit skib. Til det er i dem du skal gennemføre din rejse.”

”Skiftning,

Min kære broder og min søn Ool Du som er slebet og formet af det vilde. Rejse dig på Himmelbjergets is klædte tinde i Saivos , og lad dine hyl ekko mod øst, For der står bæstet lænket i isen, imens urfolket danser og trommer din sang.

Ti du Haldi bære min sire. Den ældste kys. Dit bæst vil ride ur bæstet, og I vil sammen hæve jer over himmelbugen, til skræk og rædsel for mine fjender. Du vil på ur bæstets ryk ligge slagmarkene øde, og selv de ældste vil frygtsomt viske dit navn.”

”Halfdan Blodsbror af Norden Du har ladet mig læse dine tanker og mærket din sjæl. Som Odin omfavnede jætten i Asgård, og der blandet sit blod med hans Velkommer jeg dig her i mit rige. Da du som Loke, blandet dit med mit og herved skabte.. det ubrydelige bånd.

Broder fra syden, jeg takker dig! Når slangen strammer sit tag og giften rammer dit hovedet og Når ur ulvens tuden, for bjerget til at ryste i Saivos , vil du vide at Norden er klar. Indtil da slange af lyset, skal du roste dig til Ragnarok.”

”Skiftning Du er en stærk Haldi!

Stærkere end selv jeg formået at blive.

Jeg ønsker, at du skal bære min gave.

Jeg beder dig tage mit liv og opslug min sjæl.

Da denne krop, er Intet andet end en dødende skal.

Du skal Når tiden er inde og jeg er klar, lade en dø mand hænge i træet igen.

(Frigg bukker sammen og tager sig til ansigtet og blod strømmer ud mellem hendes hænder)

"Odins ulve vi vil skåle igen i Valhalla, der hvor guderne bor."